Dragan STODIĆ: STRAST U VODENICI

 

Čume su devojke koje u vodenicama svake noći traže svoje ljubavnike s kojima će zatrudneti i roditi male Čumiće s krilima na nogama. Vodeničari ih jure metlama od sirka.

Jedne noći, čuma po imenu Veštica skinula se gola ispred starog vodeničara Jovana.

–  Jovane, napravi mi dete, nagradiću te te svojim belih grudima i svojim belim rukama, i svojim golim bedrima, i svojim proslavljenim imenom, ..Napravi mi dete, molim,te…

Kolebao se Jovan. Srce poče da mu udara jače.

– Nadji mladjeg, lepšeg, hrabrijeg Jovana, ja sam star, pred grobom sam, šta ću ti ja..?

– Ti si iskusan Jovane, meni treba iskusan muškarac, hoću tvoje dete u svojoj utrobi, produžićeš sebi život za još sto godina ako dobijemo sina ili kćer.

Vetar poče jače da otvara vrata vodenice. Devojka u beloj haljini udje i leže na džakove pune brašna.

Jovan ne odole mladom i još netaknutom devičanskom telu.

Nasrnu Jovan na Čumu.

Nasrnu Čuma na Jovana.

Nasrnuše jedno na drugo i u zamahu strasti, na vratima se pojavi Beloglavi Orao.

–        Niste smeli da se spojite! – odjeknu orlov huik u vodenici.

Džakovi ispod Jovana i Čume počeše da padaju u ambis.

Orao nastavi svoju tiradu.

–        Iskopaću vam oči, jadnici!

Oštar kljun se zabi u Jovanovo desno oko. Oštar kljun se zabi u devojčino levo oko.

Oslepeše.

Počeše da tumaraju po vodeniici ,ne videvši jedno drugo..

Orao prhnu i nestade u noćnoj tami.

U tom času, plač novorodjenog deteta začu se kraj vodeničnog kamena.

Majka i otac , uzeše dete u ruke.

Vodeničar Jovan požive još sto godina a Čuminica dve stotine.

 

Komentariši

