Tamara Lujak: ŽUDNJA

Oduvek sam sanjala o tome da se vinem u nebo, ali ta privilegija data je samo vilama oblakinjama, tim večno promenljivim lepoticama, poput oblaka koje jašu. Vilama smrtnicama, poput mene, čija je sudbina vezana za drvo koje čuva i neguje, nisu data krila, ni besmrtan život. O, boravimo mi na ovom svetu duže od bilo kojeg drugog stvora, ali večna će tama, kad sokovi našeg drveta presuše, pasti i na naše oči.
Moje je drvo zdravo i visoko i ako ga prepustim samome sebi živeće ono još dugo, ali mi je svet u kojem boravim postao suviše stran, pa se osećam nekako starom. Ne volim taj osećaj: nema više one svežine, one bodrine u meni; budim se natmurena, sa crnim mislima u glavi i to polako utiče na moj rad i okolinu u kojoj živim.
Kao i svaka druga vila moga soja i ja se bavim travarstvom i gatanjem, ali mi ti poslovi sve teže padaju: svakodnevna kuknjava ljudi i biljaka opterećuje me sve više. Stoga sam odlučila – popeću se na nebo. Svesna sam da nijedna druga vila to nije pokušala do sada, ali to ne znači da to nije izvodljivo. Samo zabranjeno.
Proučavala sam mnoge knjige kako bih izučila tajne veštine i postala nadaleko čuvena čarobnica. To mi, međutim, nije bilo dovoljno. Žudela sam da otkrijem način na koji se stvaraju krila i tome sam posvetila svo svoje slobodno vreme. Tragala sam nadugačko i naširoko, iščitala sve knjige o čarobnjaštvu koje postoje, ali nisam našla ni redka, ni slovca.
Želja je u meni bila toliko jaka da me je obuzela celu. Nije mi davala sna ni odmora. Tresla me je poput groznice danju, mučila poput najstrašnije more noću da naposletku, iscrpljena i na ivici snage, ne padoh u postelju.
U snove su počele da mi dolazile vile oblakinje i što sam ih duže sanjala to sam jasnije sebi predočavala njihova krila – svaku žilicu, svako perce sam oblikovala u svom umu i oživela ga – stvorivši tako najraskošnija krila koja je ikad i jedna vila imala.
Kad sam se probudila nisam mogla da sačekam da prebrodim groznicu, još manje da se na krila naviknem, već iskočih iz postelje u letu da se isprobam. Padala sam i posrtala, rušila se i propadala, povređivala na granje okolnog drveća, ali nisam prestala da vežbam.
Bila sam toliko ushićena da sam pomislila da ću poleteti od čiste radosti. Ceo sam dan provela u magnovenju, učeći. Nije mi bila potrebna hrana, nije mi bio potreban odmor. Toliku sam snagu osećala u sebi da sam mislila da ću, kad se vinem u nebo, doseći samog Svetovida.
Krila mi behu blještavo bela i gusta. Perje koje mi je milovalo leđa i doticalo gležnjeve bilo je tako meko da me je podilazila jeza od svakog zamaha. Plakala sam i smejala se, grcala i ridala od sreće i tako dočekala noć.
Naposletku proniknuh u to kako se koriste krila, umih se i upristojih i istog trena vinuh u nebo. Isprva sam kružila iznad stoletnog hrasta, mog hranitelja, i posmatrala okolinu koju sam nazivala svojim domom a potom se, oslobodivši se, vinuh u više sfere.
Hladnoća je prodirala u moje telo ali je nisam osećala jer me je groznica i dalje tresla. Sva sam gorela. Oblaci su promicali pored mene vrtoglavom brzinom, ostavljala sam zbunjene ptice i zapanjene vile oblakinje za sobom, te se vest brzo pronela nebom.
Ubrzo je svaki vilenjak, svaki oblak jurio za mnom – svi su hteli da me zaustave, sruše. Što sam duže letela to mi je daha sve više ponestajalo, vrtelo mi se u glavi, ali povratka nije bilo. Svaki mišić na telu mi je bio zategnut do pucanja, oči su mi suzile, u ušima mi je zujalo i bubnjilo, ali sam jurila kao da mi život od toga zavisi.
Onog trena kad sam dosegla nebeske dvore osetih kako gorim. Tren pre nego što ću se pretvoriti u buktinju, ugledah Svetovida gde me sa zaprepašćenjem i divljenjem posmatra. Samo njegovoj milosti ima da zahvalim što nisam sagorela i nestala poput praha. Mom plamenu pridružio je svoj i tako me pretvorio u najsjajniju, najblještaviju zvezdu na nebu da svetlim i vodim sve one željne slobode.

Komentariši

